همشهری آنلاین: سودان شاهد نشانه‌هایی از کودتا توسط ارتشاست. گزارش‌ها از حضور سربازان در اطراف وزارت دفاع سودان و نقاط اصلی پایتخت حکایت می‌کند. ارتش از صدور "بیانیه‌ای مهم" خبر داده است.

عمر البشیر: رئیس جمهور با فیسبوک و واتس‌اپ تغییر نمی‌کند

پس از هفته‌ها اعتراضات ضددولتی در سودان، شایعه‌ها در مورد کودتای ارتش علیه عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور، قوت گرفته است. رادیو و تلویزیون دولتی سودان با قطع برنامه‌های خود و پخش موزیک نظامی، اعلام کردند که فرمانده ارتش "بیانیه‌ای مهم" صادر خواهد کرد.

به گزارش روزنامه "سودان تریبون" بر پایه تلگرامی که این روزنامه دریافت کرده است، ارتش قدرت را در دست گرفته است.

در خیابان‌های خارطوم خودروهای زرهی یگان‌های ویژه ارتش سودان که تاکنون به عنوان نیروهای وفادار به رژیم شناخته می‌شدند، دیده می‌شوند. بر پایه گزارش‌های رسیده، نیروهای امنیتی پیرامون وزارت دفاع، خیابان‌های اصلی و پل‌ها در خارطوم اوضاع را تحت کنترل خود گرفته‌اند.

بر پایه گزارش شبکه العربیه، عمر البشیر از قدرت کناره‌گیری کرده است. گفته می‌شود، بسیاری از اعضای دولت از جمله وزیر دفاع دستگیر شده‌اند. تا کنون هیچ‌کدام از این خبرها به طور رسمی تأیید نشده‌اند.

انجمنی متشکل از کارشناسان سودانی روز پنجشنبه ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) شهروندان این کشور را فراخواند تا دوباره در برابر وزارت دفاع و سکونتگاه رئیس جمهور در خارطوم تجمع اعتراضی تشکیل دهند.

ماه‌هاست که ده‌ها هزار نفر از مردم سودان علیه عمر البشیر، رئیس جمهور خودکامه این کشور که از سه دهه پیش تاکنون قدرت را در دست دارد، دست به تظاهرات می‌زنند.

کد خبر 436961

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha